"Back in the U.S., Gossip was just another indie band, albeit one with a fiercely devoted core group of fans. In September 2007, I saw Gossip open for Arcade Fire and LCD Soundsystem at the UW's Bank of America Arena, where the band closed their brief set with "Standing in the Way of Control." Earlier in the day, I'd watched YouTube footage of the band performing the song live in the UK, where it landed on the British crowds like "Smells Like Teen Spirit" in 1991. But for the majority of the UW crowd, it was just another song. The discrepancy was jarring. Gossip were good sports about it—the extensive UK touring had made them pros—but I couldn't help fantasizing about the day when things might be righted."Der Seattle Stranger versucht zu erklären, warum (The) Gossip in Großbritannien erfolgreicher sind als in den USA (äh..."Skins"?), und macht sich dann auf, das neue Album als für das amerikanische Publikum verdünnte Version zu verreißen ("what remains is a 12-song blast of a record that's not a progression, but a distillation") . Altes Muster: Böses großes Record-Label, böses neue Album ohne altbewährte Ecken und Kanten. Gut, ich bin die erste, die verkündet, es lieber holprig als straight zu mögen, und das beste The Gossip-Album ist immer noch "That's Not What I Heard" von 2001 (hörbar wirklich näher an Olympia als Arkansas, allein schon das leicht asymmetrische von "And you know...", Hammer), aber warum genau dieser eingeschlagener Weg bei Gossip schlecht und bei den Yeah Yeah Yeahs gut sein soll, verstehe ich nicht. Und die alten Alben nimmt uns auch niemand mehr weg, oder?
The Stranger: Pop Goes the World
Sunday 2 August 2009
But I liked them first!
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